Slovenská komunita pátra po najrýchlejšom twitteristovi

Máločo získalo takú pozornosť slovenskej twitterovej komunity ako súťaž Najrýchlejší Twitterista. Trvalo len pár dní, kým sa jej hash-tag #najtwitterista dostal na čelo česko-slovenského rebríčka najfrekventovanejších hash-tagov.

Princíp súťaže je prostý: Spomedzi všetkých záujemcov sa v každom kole vyberie dvojica, ktorú organizátor zverejní prostredníctvom tweetu. Úlohou oboch užívateľov je čo najrýchlejšie odpovedať na výzvu tweetnutím hash-tagu #najtwitterista. Kto vyhrá, postupuje do ďalšieho kola. Celé sa to opakuje, až kým neostane iba víťaz.

Rýchle reakcie sú jedným z najpopulárnejších herných princípov. Ťažia z nich športové a pohybové aktivity, klasické súťaže aj ich moderné adaptácie. Len ťažko by sme hľadali úspešný televízny kvíz, ktorý by tento prvok nemal. Aj tie, ktoré idú po vedomostiach majú niekde v zálohe rozstrel na báze rýchlosti. Milionár, rovnako ako Riskuj či AZ kvíz. Herný princíp však nie je jediným faktorom úspešnosti súťaže. Pod popularitu sa významne podpísali aj skvelé načasovanie, inovatívne spracovanie, cielenie, no najmä premyslený systém angažovania užívateľov.

klaboseni-najtwitterista

Súťaží na Slovenskom Twitteri veľa nebýva. Ak sa z času na čas nejaký vyskytne, väčšinou Twitter využíva iba ako propagačné médium. Najrýchlejší Twitterista tieto zvyklosti porušil a z prostredia mikroblogu urobil svoju hernú platformu. Prakticky akúkoľvek aktivitu (prihlásenie do súťaže, samotná hra, stávky na víťazov…) podmieňuje tweetnutie hash-tagu. Nie div, že #najtwitterista sa počas propagácie a trvania súťaže stal najfrekventovanejším hash-tagom českého a slovenského Twitteru.

Bláznivá súťaž je v skutočnosti originálnou kampaňou. Pre e-shop Shoppie.sk ju vymyslela a vytvorila internetová reklamná agentúra Triad Advertising. Vyšlo im to. Súťaž zmobilizovala aj menej aktívnych Twitteristov. Spolu sa ich nazbieralo takmer 180. Tuctový predajca elektroniky sa vo veľmi krátkom čase dostal do centra pozornosti relevantnej cieľovej skupiny – aktívnych užívateľov internetu a milovníkov technológií. A to za veľmi dobrú cenu. Ak si odmyslíme náklady na kreatívu a produkciu, celá súťaž sa točí okolo niekoľkých mobilných zariadení, čo sa so zájazdmi, autami a podobnými cenami nedá porovnať.


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *