Unicamp priviedol na FMK ľudí z praxe

S rôznymi -campami a podobnými podujatiami sa za posledný rok akoby roztrhlo vrece. Najnovší prírastok do rodiny má názov Unicamp. Po štyroch mesiacoch príprav sa dnes, 26. októbra 2010, uskutočnil na pôde mojej domovskej Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.

Predstavovať ľuďom z on-line brandže tento typ podujatia je zrejme nosením dreva do lesa. Nalejme si však čistého vína – bežný človek o tom veľa nevie. Uvedomil som si to minulý týždeň, keď som toto podujatie na svojom seminári masívne propagoval a vysvetľoval, prečo budúca hodina odpadne. Predstava neformálnej konferencie, navyše o on-line svete, bola pre väčšinu príliš abstraktná.

Petrovi Kučerkovi, Jakubovi Ptačinovi a Veronike Pizano sa podaril husársky kúsok – na pôdu Fakulty masmediálnej komunikácie priviedli tucet kvalitných ľudí z praxe. Vyzdvihovať atraktívne témy sa mi zdá zbytočné – považujem to za samozrejmosť. Čo však ako pedagóg oceňujem najviac je skutočnosť, že Ľudia ako Rasťo Turek, Rado Grežo, Michal Meško či Peťa Jankovičová dali teoretickým vedomostiam reálny kontext. Prezentovali svoje skúsenosti spolu s témami, ktoré neraz na akademickú pôdu ešte nestačili doraziť. A to je na nezaplatenie.

Myslím, že povedomie študentov i pedagógov o Unicampe, ale aj o formáte neformálnej konferencie, sa po dnešku dosť zmení. Tuším, že virálny marketing zafunguje a tí, ktorým sa pošťastilo dostať medzi účastníkov sa postarajú o to, aby Unicamp mal svoje pokračovanie a aby sa  o tom ďalšom na akademickej pôde hovorilo oveľa viac.


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *